יום שני, 9 בנובמבר 2015

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר ניתוח הגדלת חזה

התייעצות עם מנתח פלסטי עשויה למנוע את רוב תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר ניתוח הגדלת חזה. יחד עם זאת, כדאי גם להכיר את אותן תופעות וכך לזהות אותן בזמן:
  1. אי סימטריה - מנתח פלסטי אמור להביא למצב בו החזה ייראה מאוזן וסימטרי. יש להתכונן למצב של אי סימטריה כבר במהלך פגישת הייעוץ, ולמנוע אותה בעזרת שימוש בשתלים בעלי נפח זהה או בדרכים אחרות.
  2. רגישות לא שווה - גם רגישות היא תופעת לוואי מוכרת לאחר ניתוח הגדלת חזה. הרגישות לא תמיד מצביעה על מצב מסוכן או על כשל בניתוח וכדאי לחכות לפחות מספר שבועות כדי לדעת כיצד להתמודד איתה. רגישות לא שווה בחזה היא תחושה נורמלית ושכיחה שחולפת עם הזמן.
  3. שדיים קשים - עוד תופעה שכיחה שנובעת מהנפיחות הראשונית של החזה היא שדיים גבוהים וקשים. העור מתמתח לאחר הניתוח והצטברות נוזלים שעוד לא התנקזה גורמים לתחושה הזו. בנוסף, לאחר הניתוח העור נמתח ונראה מבריק. הוא צפוי להתגמש לאחר מספר שבועות ולהתאים את עצמו למצב החדש שנוצר.
  4. שינויים בשיווי המשקל - נשים שמתכננות לעבור ניתוח הגדלת חזה צריכות להיערך לשינויים בשיווי המשקל. ראשית, ישנו שינוי באיזון הגוף בין נקודת הכובד ושיווי המשקל. שנית, לאחר הניתוח יש תוספת משקל לקדמת הגוף. המשמעות היא שצריך למצוא מחדש את נקודת האיזון ולהתרגל אליה. אפשר לעשות זאת באמצעות עמידה יציבה והימנעות ממצב בו מכופפים את הגב קדימה.


מתי תופעות הלוואי הופכות לסיבוכים מסוכנים?

מומלץ להגיע לביקורת אחרי שבוע, שלושה חודשים, חצי שנה ושנה מיום הניתוח. ביקורת מאפשרת לזהות מתי תופעות לוואי רגילות הופכות לסיבוכים מסוכנים והיא עשויה למנוע נזקים בלתי הפיכים לגוף ולשדיים. בין הסיבוכים הקשים ניתן למנות דליפה של השתל, קימור כפול, ירידה בתחושה סביב העור והשדיים, זיהום ודימום פנימי וגם קרע של שתלי הסיליקון.

הרפואה המודרנית מונעת את רוב תופעות הלוואי והסיבוכים. יש להישאר עירניים לתופעות השונות ולהקפיד על הנחיות הרופא המנתח. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה